duurzaamheid vragen

3 vragen die ieder duurzaam merk moet beantwoorden

Als duurzaam merk moet je een beetje brutaal zijn. En niet bang. Wat je zegt over duurzaamheid ligt namelijk onder een vergrootglas. Probeer je de klant te verleiden (of eigenlijk misleiden) door je groener voor te doen dan je daadwerkelijk bent, dan val je door de mand. En van je voetstuk, ook. Dat wil je niet. In dit artikel vertel ik je daarom hoe je dit voorkomt, door jezelf 3 simpele vragen te stellen.

kerst alleen

Kerstgedachte

De gevulde kalkoen in de oven, een overdaad aan cadeaus onder de vers omgehakte boom, een knisperend haardvuur en overal lampjes. Klinkt goed hè! Precies zoals in de Home Alone-films en de tenenkrommende kerstcommercials. Niet mijn kerstgedachte.

zwerfafval

Afval prikken: een vrijwillige taakstraf

Zwerfafval rapen: het voelt een beetje als een taakstraf, met een vuilniszak en prikstok de straat op. Ik mis alleen het oranje-taakstrafhesje van de reclassering nog. Dus ik loop schichtig door de buurt op zoek naar zwerfafval, hopend dat niemand mij ziet. Toch is het ook lekker, met de zon en een glimlach op je kop naar buiten. Zeker tijdens world cleanup day!