werken vakantie

Werken tijdens je vakantie(?)

De afgelopen anderhalve week is het wat stiller geweest van mijn kant. Die radiostilte had drie redenen: vakantie, werkdruk(te) en een leuk experiment. Oké, en een slechte planning, maar het was in alle eerlijkheid dus ook even nodig. Maar kan dat ook anders? Jazeker!

secretaresse dag

Secretaressedag

Secretaressedag: de dag dat alle zakenmannen in de stress schieten omdat het niet in hun agenda staat – die wordt immers gevuld door hun secretaresse. Het is ook de dag dat de bosjes verlepte bloemen van het tankstation over de toonbank vliegen. Maar ook mijn dag als secretaresse van mijzelf…

duurzaamheid sexy

14 tips om duurzaamheid sexy te maken

Duurzaamheid heeft geen sexy imago: geitenwollensokken, Toyota Prius-rijders, hippies en hipsters. Niet echt wild. Toch spreekt duurzaamheid tegenwoordig een veel breder publiek aan. Maar dan moet je het wel sexy en stoer brengen. Als organisatie kun je daarop inspringen. Hoe? Deze 14 tips helpen je op weg!

duurzame werkplek

De duurzame werkplek

Als startende ondernemer (mag je dat nog zeggen na 4 maanden?) ben ik nog zoekende. Onder andere naar een werkplek. Soms vind ik die in de LocHal, dan weer in een koffietent, bij een klant of thuis op de bank.

Gezellig, maar niet altijd ideaal. En daarom gaan we een duurzame werkplek (een echt ‘kantoor’) aan huis bouwen. Bouwen, ja. Met twee linkerhanden met een gat erin, en zonder groene vingers…

identiteit duurzaamheid

Identiteit & duurzaamheid

Identiteit, missie, visie en imago: het zijn begrippen waar je als ondernemer waarschijnlijk niet te veel mee bezig wilt zijn. Toch is het belangrijk om stil te staan bij wie je bent, waar je voor staat en wat je uitstraalt. Zeker als je je als ‘duurzame ondernemer’ wilt profileren.

In dit artikel vertel ik daarom meer over de begrippen identiteit en duurzaamheid, en waarom je dat terug kunt laten komen in het verhaal dat je vertelt.

duurzaamheid verandering

Krijg je klant mee in 5 stappen

Een deel van de voetafdruk van een product hangt af van de gebruiker, niet de fabrikant. Daarom is het belangrijk om niet alleen een duurzaam product op de markt te brengen, maar ook voor een verandering van jouw klantgedrag te zorgen.

Maar hoe kun je die duurzame gedragsverandering teweeg brengen bij je klant? Met deze 5 stappen krijg je jouw klant zeker mee!